Biżuteria

Miano najszlachetniejszego metalu złoto zyskało w średniowieczu, w tym okresie oprócz insygniów władzy królowie musieli posiadać złoto, żeby nie byłą urażona ich królewska godność.Złote korony symbolizowały mądrość i światłość monarchy. W tym czasie ogromną wagę przywiązywano też do magii kamieni szlachetnych. Wierzono w ich nadnaturalną moc. W XVI i XVII wieku nastąpił rozwój złotnictwa. W tym okresie wprowadzono wzorniki, tj. książki zawierające ilustracje z najmodniejszymi wzorami biżuterii, dzięki którym w całej Europie wytwarzano biżuterię o podobnej stylistyce. Koniec XVII wieku to czas kiedy bardzo dużą popularność i uznanie zyskuje diament. Następny przełomowy moment w historii biżuterii to lata trzydzieste XIX wieku, kiedy to rozpoczyna się produkcję biżuterii rodzinnej, o znaczeniu nie tylko finansowym ale i głównie sentymentalnym. Dużą popularnością cieszyły się medaliony oraz pierścienie z dedykacją, będące symbolami przyjaźni i miłości. Na początku XX wieku popularna stała się platyna. Jest cenniejsza niż złoto, a jej srebrzysty kolor zachwyca wytwornością i elegancją.
W dzisiejszych czasach biżuteria jest bardzo zróżnicowana. Wiele gustów sprawia że zarówno delikatne wzory srebrne czy złote, dyskretne. Biżuteria XXI wieku stanowi idealne dopełnienie każdego stroju i stanowi najwspanialszą ozdobę. Tak jak i przed wiekami, jest oznaką statusu materialnego oraz, przede wszystkim, wyznacznikiem indywidualnego stylu. Zdecydowanie jednym z ulubionych i najbardziej popularnych metali szlachetnych jest złoto. Czyste złoto ma barwę złocistożółtą. Złoto w czystej postaci jest dość miękkie dlatego stosuje się je jako stop z innymi metalami, które są zdecydowanie bardziej wytrzymałe. Często spotykamy się z próbą złota, nie każdy wie dokładnie co to jest. Próbka złota to informacja o tym ile złota znajduje się w stopie. W Polsce najpopularniejszą próbą jest próba 585, to informacja że w 1000 jednostek stopu 585 jednostek stanowi złoto. Jeżeli chcielibyśmy to przeliczyć na karaty to jest to odpowiednik 14 karatowego złota. Jak wiadomo istnieje prosta zależność - czym więcej karatów tym złoto lepsze, a co tym idzie bardziej wartościowe i poszukiwane przez kolekcjonerów oraz zamożnych ludzi świata. części zamienne do wózków widłowychProwokujacy gest Marcela Duschampa wpisuje się także w charakterystyczną tendencją sztuki XX wieku nazwaną przez teoretyków "estetyzacją życia codzienego". Polega ona na zacieraniu różnicy między sztuką a życiem. Z jednej strony przejawia się on w pomysłach, by kształtować swoje życie i wizerunek na podobieństwo dzieła sztuki. Z drugiej, odwrotnie, polega na włączaniu w obszar sztuki przedmiotów i tematów dnia codziennego, rzeczy niskich, należących do sfery kultury popularnej, stanowiących margines. Na jednum biegunie tego procewsu jest pomysł, by galerie pokazywały zwykłe, na drugim- coraz bardziej siadome estetyczne kształtowanie otoczenia wokół człowieka. Rzemiosło artystyczne tworzące w wiekach minionych bogato zdobione przedmioty codziennego użytku przeradza się w XX wieku w masową produkcję rzeczy ładnych.

Czasopisma, prestiż

Poczuj się luksusowo

Prestiżowe samochody

Jak wspominałem w poprzednich artykułach wyznacznikiem prestiżu często jest auto. W tym artykule zajmiemy się rozważaniami jakie auta cenimy najbardziej no i za co.

Przeprowadzone badania opinii publicznej mówią że największym zaufaniem cieszą się samochody wyprodukowane u naszych zachodnich sąsiadów. Najczęściej chodzi o marki luksusowe, no a już zupełnym liderem jest Mercedes. Mercedesa za najlepszą markę samochodową uznało 51% respondentów.  Na kolejnych miejscach znalazły się aut marek BMW, Jaguar, Audi i Porsche, Chrysler, Lexus i Saab. Do aut, którymi nie wstyd jeździć zaliczyć należy także Opla, Nissana, Mitsubishi, Hondę i Toyotę.

Głownym argumentem, który sprawił że marki te znalazły się wysoko jest to że sąpotocznie uważane za mało awaryjne i bezpieczne. Oczywiście oprócz grupy aut uważanych za dobre są i takie, które uznaje się za gorsze i klasy średniej. Do tego grona zlaiczymy samochody takich marek jak Fiaty, Daewoo, Kia, Skoda, Hyundai i Ford. Nie jest to tak że są to złe aut, bo oczywiście i tutaj znajdziemy samochody dobre. To są rozważania dotyczące tylko postrzegania marki i prestiżu. No i samochody, które znajdują się w drugiej wymienionej grupie przegrywają tą klasyfikację zdecydowanie z autami z grupy pierwszej. Dlatego jeżeli zależy nam na tym żeby nasze auto było postrzegane jako samochód luksusowy, markowy i prestiżowy to powinniśmy się zastanowić nad zakupem samochodów z pierwszej grupy. Prestiż jest również różnie postrzegany na różnych kontynentach.

Dla Europejczyka ważny będzie samochód i za wszelką cenę będzie dążył do posiadania takiego auta żeby mu to gwarantowało. Amerykanie kupują samochody żeby były jak najbardziej praktyczne, jednak w przypadku różnic w cenie benzyny i zarobków, generalnie dla mieszkańca USA spalanie nie ma znaczenia. Stąd też tam trudno zauważyć samochody małolitrażowe z oszczędnymi silnikami, jakie są bardzo popularne wśród Europejczyków.