Biżuteria

Miano najszlachetniejszego metalu złoto zyskało w średniowieczu, w tym okresie oprócz insygniów władzy królowie musieli posiadać złoto, żeby nie byłą urażona ich królewska godność.Złote korony symbolizowały mądrość i światłość monarchy. W tym czasie ogromną wagę przywiązywano też do magii kamieni szlachetnych. Wierzono w ich nadnaturalną moc. W XVI i XVII wieku nastąpił rozwój złotnictwa. W tym okresie wprowadzono wzorniki, tj. książki zawierające ilustracje z najmodniejszymi wzorami biżuterii, dzięki którym w całej Europie wytwarzano biżuterię o podobnej stylistyce. Koniec XVII wieku to czas kiedy bardzo dużą popularność i uznanie zyskuje diament. Następny przełomowy moment w historii biżuterii to lata trzydzieste XIX wieku, kiedy to rozpoczyna się produkcję biżuterii rodzinnej, o znaczeniu nie tylko finansowym ale i głównie sentymentalnym. Dużą popularnością cieszyły się medaliony oraz pierścienie z dedykacją, będące symbolami przyjaźni i miłości. Na początku XX wieku popularna stała się platyna. Jest cenniejsza niż złoto, a jej srebrzysty kolor zachwyca wytwornością i elegancją.
W dzisiejszych czasach biżuteria jest bardzo zróżnicowana. Wiele gustów sprawia że zarówno delikatne wzory srebrne czy złote, dyskretne. Biżuteria XXI wieku stanowi idealne dopełnienie każdego stroju i stanowi najwspanialszą ozdobę. Tak jak i przed wiekami, jest oznaką statusu materialnego oraz, przede wszystkim, wyznacznikiem indywidualnego stylu. Zdecydowanie jednym z ulubionych i najbardziej popularnych metali szlachetnych jest złoto. Czyste złoto ma barwę złocistożółtą. Złoto w czystej postaci jest dość miękkie dlatego stosuje się je jako stop z innymi metalami, które są zdecydowanie bardziej wytrzymałe. Często spotykamy się z próbą złota, nie każdy wie dokładnie co to jest. Próbka złota to informacja o tym ile złota znajduje się w stopie. W Polsce najpopularniejszą próbą jest próba 585, to informacja że w 1000 jednostek stopu 585 jednostek stanowi złoto. Jeżeli chcielibyśmy to przeliczyć na karaty to jest to odpowiednik 14 karatowego złota. Jak wiadomo istnieje prosta zależność - czym więcej karatów tym złoto lepsze, a co tym idzie bardziej wartościowe i poszukiwane przez kolekcjonerów oraz zamożnych ludzi świata. hosting wordpress | bossa opinie | utrzymanie ruchuProwokujacy gest Marcela Duschampa wpisuje się także w charakterystyczną tendencją sztuki XX wieku nazwaną przez teoretyków "estetyzacją życia codzienego". Polega ona na zacieraniu różnicy między sztuką a życiem. Z jednej strony przejawia się on w pomysłach, by kształtować swoje życie i wizerunek na podobieństwo dzieła sztuki. Z drugiej, odwrotnie, polega na włączaniu w obszar sztuki przedmiotów i tematów dnia codziennego, rzeczy niskich, należących do sfery kultury popularnej, stanowiących margines. Na jednum biegunie tego procewsu jest pomysł, by galerie pokazywały zwykłe, na drugim- coraz bardziej siadome estetyczne kształtowanie otoczenia wokół człowieka. Rzemiosło artystyczne tworzące w wiekach minionych bogato zdobione przedmioty codziennego użytku przeradza się w XX wieku w masową produkcję rzeczy ładnych.

Czasopisma, prestiż

Poczuj się luksusowo

Najbardziej luksusowe marki świata

Zapytaj znajomego co by kupił, gdyby miał większy rachunek bankowy i mógł stworzyć listę, która zawiera limitowaną edycję samochodu sportowego, podróż dookoła świata lub dom za miliony z prywatną plażą.
Listę ekskluzywnych i pożądanych towarów otwiera Gucci, jest to top listy miłośników luksusowej marki. To według badania przeprowadzonego w trybie online pod koniec zeszłego roku przez The Nielsen Company, firme zajmującą się badaniem rynku. Zwróciła się do 25.000 klientów w 48 krajach na świecie, które luksusowe marki by kupowali, gdyby pieniądze nie były żadnym problemem. Poza Gucci, Chanel większość respondentów wskazała, Calvin Klein, Louis Vuitton i Christian Dior.
„Gucciemu udało się stworzyć modne i bardzo komercyjne produkty”, mówi Michael Maćko, dyrektor mody w Saks Fifth Avenue. „Ten czerwony i zielony pasek to jednee z najbardziej znanych luksusowych marek, jakie kiedykolwiek stworzono, a ludzie chcą móc nosić chociaż jej część.”
Gucci powstało jako firma wyrobów skórzanych, Gucci jest najbardziej znany ze swojej torebki logo-ed. Kiedy firma otworzyła nowy sklep o wielkości 46.000 stóp kwadratowych to był to największy sklep grupy. Mają jednak jeszcze 233 sklepy na całym świecie.
Zamówienie na każdą kieszeń
Calvin Klein i Chanel są zależne jeden od drugiego. Chanel, słynie z „małej czarnej”, garnitur i tweed pikowana torebka, została założona przez Coco Chanel w 1909 roku i jest obecnie projektowane przez Karla Lagerfelda. Pozostaje wciąż modne
Calvin Klein podniósł globalną sprzedaż detaliczną do 4,5 miliarda dolarów w 2006 r. – to wzrost o 50% od Phillips Van Heusen nabyła firmę w 2003 roku. Udało się osiągnąc takie przychody dzięki trzem markom: Calvin Klein Collection (projektant odzieży i akcesoriów), ck Calvin Klein, (inne ubrania i akcesoria) oraz Calvin Klein (lepsza odzież i dodatki). Topowy wygląd na wiosnę to wąskie spodnie dla mężczyzn i wysoki stan oraz biały żakiet ze spódnicą dla kobiet. Generalnie jak widać, przeprowadzone badania wykazują niezbicie że ludzie pragną luksusowych marek.