Biżuteria

Miano najszlachetniejszego metalu złoto zyskało w średniowieczu, w tym okresie oprócz insygniów władzy królowie musieli posiadać złoto, żeby nie byłą urażona ich królewska godność.Złote korony symbolizowały mądrość i światłość monarchy. W tym czasie ogromną wagę przywiązywano też do magii kamieni szlachetnych. Wierzono w ich nadnaturalną moc. W XVI i XVII wieku nastąpił rozwój złotnictwa. W tym okresie wprowadzono wzorniki, tj. książki zawierające ilustracje z najmodniejszymi wzorami biżuterii, dzięki którym w całej Europie wytwarzano biżuterię o podobnej stylistyce. Koniec XVII wieku to czas kiedy bardzo dużą popularność i uznanie zyskuje diament. Następny przełomowy moment w historii biżuterii to lata trzydzieste XIX wieku, kiedy to rozpoczyna się produkcję biżuterii rodzinnej, o znaczeniu nie tylko finansowym ale i głównie sentymentalnym. Dużą popularnością cieszyły się medaliony oraz pierścienie z dedykacją, będące symbolami przyjaźni i miłości. Na początku XX wieku popularna stała się platyna. Jest cenniejsza niż złoto, a jej srebrzysty kolor zachwyca wytwornością i elegancją.
W dzisiejszych czasach biżuteria jest bardzo zróżnicowana. Wiele gustów sprawia że zarówno delikatne wzory srebrne czy złote, dyskretne. Biżuteria XXI wieku stanowi idealne dopełnienie każdego stroju i stanowi najwspanialszą ozdobę. Tak jak i przed wiekami, jest oznaką statusu materialnego oraz, przede wszystkim, wyznacznikiem indywidualnego stylu. Zdecydowanie jednym z ulubionych i najbardziej popularnych metali szlachetnych jest złoto. Czyste złoto ma barwę złocistożółtą. Złoto w czystej postaci jest dość miękkie dlatego stosuje się je jako stop z innymi metalami, które są zdecydowanie bardziej wytrzymałe. Często spotykamy się z próbą złota, nie każdy wie dokładnie co to jest. Próbka złota to informacja o tym ile złota znajduje się w stopie. W Polsce najpopularniejszą próbą jest próba 585, to informacja że w 1000 jednostek stopu 585 jednostek stanowi złoto. Jeżeli chcielibyśmy to przeliczyć na karaty to jest to odpowiednik 14 karatowego złota. Jak wiadomo istnieje prosta zależność - czym więcej karatów tym złoto lepsze, a co tym idzie bardziej wartościowe i poszukiwane przez kolekcjonerów oraz zamożnych ludzi świata. usługi transportowe | młyny kuloweProwokujacy gest Marcela Duschampa wpisuje się także w charakterystyczną tendencją sztuki XX wieku nazwaną przez teoretyków "estetyzacją życia codzienego". Polega ona na zacieraniu różnicy między sztuką a życiem. Z jednej strony przejawia się on w pomysłach, by kształtować swoje życie i wizerunek na podobieństwo dzieła sztuki. Z drugiej, odwrotnie, polega na włączaniu w obszar sztuki przedmiotów i tematów dnia codziennego, rzeczy niskich, należących do sfery kultury popularnej, stanowiących margines. Na jednum biegunie tego procewsu jest pomysł, by galerie pokazywały zwykłe, na drugim- coraz bardziej siadome estetyczne kształtowanie otoczenia wokół człowieka. Rzemiosło artystyczne tworzące w wiekach minionych bogato zdobione przedmioty codziennego użytku przeradza się w XX wieku w masową produkcję rzeczy ładnych.

Czasopisma, prestiż

Poczuj się luksusowo

Archive for the 'Luksus' Category

Generalnie rzeczy zarówno te małe jak i te całkiem pokaźnych rozmiarów możemy podzielić na dwie grupy, oczywiście w dużym uproszczeniu. Pierwsza grupa to produkty tanie, o niezbyt dużej renomie i zazwyczaj całkiem kiepskiej lub średniej jakości.

Grupa druga to towary ekskluzywne, dostępne dla niektórych lub nawet teoretycznie dostępne dla każdego jednak za drogie. Przykładem mogą być drogie cygara, whisky czy wina. Teoretycznie wino za 10.000 zł może sobie kupić wiele osób, w praktyce jednak chyba to byłby problem dla większości osób. Towary tańsze zazwyczaj oprócz tego że mają niską markę to również są słabszej jakości. Generalnie jeżeli kupujemy coś firmowego to oczekujemy od tej firmy, że skoro ich produkt jest taki drogi to powinniśmy w zamian otrzymać całkiem dobrą jakość. To samo tyczy się elefonów jak i samochodów. Oczywiście na telefon za 2-3 tysiące, który można uznać za dobry może sobie pozwolić wiele osób ale już a telefon za 30.000 zł zbyt wiele osób sobie pozwolić nie może i to właśnie jest towar prestiżowy i luksusowy. Podobnie jeżeli chodzi o samochody. Szanujący się biznesmen nie może jeździć tanim samochodem, gdyż jego postrzeganie przez kontrahentów na tym ucierpi. Zresztą pomyślmy sami, czy zainwestowalibyśmy pieniądze w firmę, której prezes przyjeżdża na spotkanie Fiatem Punto.

Samochody uznawane za drogie, przeważnie potwierdzają swoją cenę rewelacyjną jakością jak i również zapierającym dech w piersiach przeciętnemu człowiekowi wykończeniem. Dla osób, które z luksusem są obeznane nie jest to oczywiście niczym nowym ale jednak większość osób bardzo by chciała mieć takie rzeczy. Kolejnym wyznacznikiem luksusu i dobrej marki są drogie perfumy jak i również biżuteria. Najdroższy pierścionek świata kosztuje 8,5 miliona dolarów. Jest to kwota można rzecz kosmiczna jak za coco tak łatwo zgubić. Dlatego multimilionerzy naszego świata budując swój prestiż starają się mieć najdroższego, najlepszego lub największego. Jak przykładowo jacht Romana Abramowicza.

Jeśli nie mamy możliwości zakupienia naszych wymarzonych rzeczy ekskluzywnych przez internet to będziemy mieli z tym nieco problemów, ponieważ nie jest zadaniem łatwym znalezienie takich przedmiotów w miejscach zwykłych, nie w internecie.

Jeśli nie będziemy wiedzieli co zrobić, by móc jak najszybciej znaleźć wybrane przedmioty, to powinniśmy mimo wszystko poszukać informacji w internecie, co pozwoli nam na dokładne zbadanie możliwego miejsca pobytu takich przedmiotów. Niezależnie od tego co jest przedmiotem naszych poszukiwań, możemy sobie pozwolić na dodanie do naszych zasobów takich przedmiotów, które będą nam pozwalały na znalezienie się w miejscu, które jest tak zwanym miejscem, gdzie bogacze wymieniają się przedmiotami rzadkimi i bardzo drogimi, choć nie jest to reguła. Aby jednak pozwolić sobie na znalezienie się w miejscu takim jak to wspomniane przed chwilą, powinniśmy już posiadać jakieś przedmioty, które można swobodnie wymienić na inne, dla nas osobiście pozwalające na dokonanie wymiany i uznawane przez nas i innych za ekskluzywne. Nie jest jasno określone jakie przedmioty można wymieniać, a jakie nie.

Jest to bardzo ważne, ponieważ to od obecnych na giełdzie osób zależy czy możemy coś wymienić czy nie. Jeśli będziemy mieli problemy z wymianą któregoś z naszych przedmiotów, to nie powinniśmy się poddawać, ponieważ mamy zazwyczaj jeszcze szansę na innych giełdach. Co innego jeśli nasz przedmiot zostanie zakazany i nie będziemy mogli go zabierać na inne giełdy. W takim wypadku nie będziemy mogli sobie pozwalać na znajdowanie dla siebie nie tylko nowych miejsc zbytu, ale także będziemy nasz przedmiot musieli zatrzymać dla siebie, nawet jeśli nie będziemy go chcieli. Nikt bowiem nie weźmie zakazanego przedmiotu do ręki, co jednocześnie oznacza konieczność znajdowania się bardzo często w sytuacjach kryzysowych, co jednocześnie będzie na nas i nasze hobby bardzo źle wpływało. Bardzo ważne jest dobranie naszych rzeczy do tego jak już nasze mieszkanie wygląda, ponieważ nie jest dobrym pomysłem mieszanie stylów.

Rzeczy ekskluzywne to wyznacznik luksusu, stopy życia oraz pokazanie społeczeństwu swojego bogactwa. Generalnie osoby bogate wiele ze swoich luksusowych zabawek kupują na pokaz, inne rzeczy kupuje się bo tak wypada. Oczywiście trudno wymagać żeby milioner jeździł samochodem za 20.000 zł ale z drugiej strony zapewne wiele kupionych przez niego gadżetów jest tylko po to żeby poprawić sobie swoje samopoczucie. No bo tak z ręką na sercu czy są potrzebne kolczyki za kilka milionów dolarów? No raczej nie są, oczywiście jest to budowanie swojego prestiżu. Zobacz ile mam pieniędzy, co przekłada się na to zobacz jaką mam władze. Nie oszukujmy się ludzie bogaci zazwyczaj są również bardzo wpływowi. To oni w dużej mierze finansują kampanie różnych polityków lub konkretnych partii politycznych, no i co nie jest bez znaczenia zapewne nie robiącego charytatywnie tylko w zamian oczekują pewnych działań. Wróćmy jednak do ekskluzywnych rzeczy, jeżeli mówimy o prestiżu i luksusie kupować należy tylko najdroższe i najlepsze. Chcąc uchodzić za osobę światową nie powinniśmy iść na kompromis podczas dokonywania zakupów zegarka czy samochodu. Kupujemy to co jest najdroższe, najlepsze, najbardziej trendy. Zwykli szarzy zjadacze chleba zapewne nigdy nie zrozumieją tej chęci pokazywania się ludziom i obnoszenia ze swoim bogactwem. Jednak każdy kto chociaż raz jechał nowym mercedesem po ulicach miasta wie doskonale jakie to uczucie i wówczas łatwiej jest zrozumieć dlaczego ludzie mają takie parcie na prestiż i posiadanie luksusowych gadżetów. Niestety od tego czym jeździmy w dużej mierze zależy nasze samopoczucie oraz to jak jesteśmy postrzegani na drogach. Zresztą spójrzmy prawdzie w oczy, czy tak samo traktujemy na drodze kierowcę w maluchu i mercedesie? Zazwyczaj ten w mercedesie cieszy się większym szacunkiem, respektem, często pomieszanym z zazdrością. Jednak to ciągle jest to c chcemy mieć! Dlatego rynek luksusowych dóbr i usług ma się świetnie, i zapewne jeszcze bardzo długo tak będzie. Pozostaje zostać milionerem.

Zapytaj znajomego co by kupił, gdyby miał większy rachunek bankowy i mógł stworzyć listę, która zawiera limitowaną edycję samochodu sportowego, podróż dookoła świata lub dom za miliony z prywatną plażą.
Listę ekskluzywnych i pożądanych towarów otwiera Gucci, jest to top listy miłośników luksusowej marki. To według badania przeprowadzonego w trybie online pod koniec zeszłego roku przez The Nielsen Company, firme zajmującą się badaniem rynku. Zwróciła się do 25.000 klientów w 48 krajach na świecie, które luksusowe marki by kupowali, gdyby pieniądze nie były żadnym problemem. Poza Gucci, Chanel większość respondentów wskazała, Calvin Klein, Louis Vuitton i Christian Dior.
„Gucciemu udało się stworzyć modne i bardzo komercyjne produkty”, mówi Michael Maćko, dyrektor mody w Saks Fifth Avenue. „Ten czerwony i zielony pasek to jednee z najbardziej znanych luksusowych marek, jakie kiedykolwiek stworzono, a ludzie chcą móc nosić chociaż jej część.”
Gucci powstało jako firma wyrobów skórzanych, Gucci jest najbardziej znany ze swojej torebki logo-ed. Kiedy firma otworzyła nowy sklep o wielkości 46.000 stóp kwadratowych to był to największy sklep grupy. Mają jednak jeszcze 233 sklepy na całym świecie.
Zamówienie na każdą kieszeń
Calvin Klein i Chanel są zależne jeden od drugiego. Chanel, słynie z „małej czarnej”, garnitur i tweed pikowana torebka, została założona przez Coco Chanel w 1909 roku i jest obecnie projektowane przez Karla Lagerfelda. Pozostaje wciąż modne
Calvin Klein podniósł globalną sprzedaż detaliczną do 4,5 miliarda dolarów w 2006 r. – to wzrost o 50% od Phillips Van Heusen nabyła firmę w 2003 roku. Udało się osiągnąc takie przychody dzięki trzem markom: Calvin Klein Collection (projektant odzieży i akcesoriów), ck Calvin Klein, (inne ubrania i akcesoria) oraz Calvin Klein (lepsza odzież i dodatki). Topowy wygląd na wiosnę to wąskie spodnie dla mężczyzn i wysoki stan oraz biały żakiet ze spódnicą dla kobiet. Generalnie jak widać, przeprowadzone badania wykazują niezbicie że ludzie pragną luksusowych marek.